Ik ben dit blog ooit begonnen bij mijn eerste sabbatical in 2008 (Bolivia, Peru en GR11) en heb hier ook in 2016 van mijn tweede, met 2000 km GR7, verslag gedaan. Voor de talloze kleinere tochten van 1-4 weken vond ik het de moeite niet. Nu ik geen sabbaticals meer nodig heb om te kunnen wandelen (want definitief 'los'), zal ik dit weblog weer gebruiken. Ik worstel nog met het criterium 'wanneer wel, wanneer niet', maar in ieder geval tochten met een kop en een staart. En dus waar ik in 2024 mee begon: de 'Camí de Cavalls' op Menorca.

vrijdag 15 maart 2024

Vogelreservaat bij Addaia

Vandaag weer zo'n mooi traject gelopen, heel afwisselend met als hoogtepunt het vogelbroedgebied bij Addaia, nog steeds onderdeel van natuurpark s'Albufera d'es Grau. Helaas moest er daarna weer wat asfalt gelopen worden van Addaia tot voorbij Son Parc (op een klein stukje na Arenal d'en Castel na). Toen ik na hervatting van de onverharde route snakte naar een kampeerplek moest ik helaas lang doorstappen. Het bleek particulier terrein en er stonden genoeg waarschuwingen. Dus maar doorlopen. Zere poten! En geen water onderweg kunnen scoren, dus een beetje op rantsoen en dus dorst. Ik heb nog genoeg overgehouden voor thee bij het ontbijt en een slok voor onderweg  Maar morgen heb ik nog maar een kort stuk te gaan, omdat ik zo lang doorgelopen ben. Dan ben ik snel in Fornells, met water uit de kraan