Ik ben dit blog ooit begonnen bij mijn eerste sabbatical in 2008 (Bolivia, Peru en GR11) en heb hier ook in 2016 van mijn tweede, met 2000 km GR7, verslag gedaan. Voor de talloze kleinere tochten van 1-4 weken vond ik het de moeite niet. Nu ik geen sabbaticals meer nodig heb om te kunnen wandelen (want definitief 'los'), zal ik dit weblog weer gebruiken. Ik worstel nog met het criterium 'wanneer wel, wanneer niet', maar in ieder geval tochten met een kop en een staart. En dus waar ik in 2024 mee begon: de 'Camí de Cavalls' op Menorca.

zaterdag 16 maart 2024

Naar Fornells voor (alweer) een rustdag

Ik had nog dichter bij mijn zaterdagse eindpunt geslapen dan ik dacht. Het was nog maar 50 minuten lopen. Toen ben ik eerst maar eens lekker koffie gaan drinken in Fornells, met Tarta de Queso! En in dat restaurant meteen maar gereserveerd voor morgenmiddag.

Het Hostal Port Fornells is uitstekend. Erg goedkoop terwijl ik toch alles heb, inclusief balkon met uitzicht op de baai. Sowieso lekker om weer te douchen na drie dagen zweten. En zomaar genoeg water uit de kraan!
Alleen zijn de muren helaas van papier, dus ik kan de kwebbeldames van hiernaast letterlijk verstaan, terwijl ze niets geks doen. Enfin, hopelijk helpt het dat ik straks eerder ga slapen en met oordopjes in.

De visser op de foto had wat nieuws gevonden op internet. Hij was ermee aan het oefenen, zei hij.

NB voor de kampeerders: genoeg weinig opvallende plekken vlak voor het natuurgebied La Concepción, net van de route af rechts bij ongeveer paaltje 68. En bij het strand van Ses Salines, bij de afslag naar Cala Tirant, staat een werkende drinkwatervoorziening, direct naast de gebouwtjes van Club Náutic en Escola Vela. In Fornells is een bakker met ook andede levensmiddelen. Er waren ook talloze restaurants open, althans medio maart en in het weekend.