Ik ben dit blog ooit begonnen bij mijn eerste sabbatical in 2008 (Bolivia, Peru en GR11) en heb hier ook in 2016 van mijn tweede, met 2000 km GR7, verslag gedaan. Voor de talloze kleinere tochten van 1-4 weken vond ik het de moeite niet. Nu ik geen sabbaticals meer nodig heb om te kunnen wandelen (want definitief 'los'), zal ik dit weblog weer gebruiken. Ik worstel nog met het criterium 'wanneer wel, wanneer niet', maar in ieder geval tochten met een kop en een staart. En dus waar ik in 2024 mee begon: de 'Camí de Cavalls' op Menorca.

vrijdag 15 maart 2024

Sa Mesquida naar Cala Caldès

Gisteren heb ik met de taxi naar Sa Mesquida laten brengen. Blij toe, want de weg die de taxi aflegde had ik anders moeten lopen. Dat zou een erg slechte start zijn geweest. Het was een prachtige wandeling langs diverse baaien met leuke vissershuisjes. Grotendeels Parc Natural de s'Albufera d'es Grau.
Minder was weer het stuk asfalt vanaf de vuurtoren van Favaritx. De geplande overnachting bij de ruïnes van de voormalige kazerne ging niet door omdat de weg met een hek was afgesloten. Dus nog maar even doorgelopen. Door wat het uiteindelijk werd hoefde ik ook geen spijt te hebben: ik had een geweldige overnachtingsplek in Cala Caldès!

NB vlak na de afslag van de asfalt en vlak voor paaltje nr 07 is een mooie verdekte kampeerplek onder naaldbomen, vlak langs het pad.