Ik ben dit blog ooit begonnen bij mijn eerste sabbatical in 2008 (Bolivia, Peru en GR11) en heb hier ook in 2016 van mijn tweede, met 2000 km GR7, verslag gedaan. Voor de talloze kleinere tochten van 1-4 weken vond ik het de moeite niet. Nu ik geen sabbaticals meer nodig heb om te kunnen wandelen (want definitief 'los'), zal ik dit weblog weer gebruiken. Ik worstel nog met het criterium 'wanneer wel, wanneer niet', maar in ieder geval tochten met een kop en een staart. En dus waar ik in 2024 mee begon: de 'Camí de Cavalls' op Menorca.

woensdag 13 maart 2024

Twee dagen lummelen, lekker eten en koffie

Heerlijk om twee dagen te niksen (al zou ik dit geen hele week willen). Ik heb maandag bij Nacex het pakje opgehaald dat ik voor mezelf uit Barcelona had opgestuurd, met nieuwe voorraad reepjes, muesli en gevriesdroogde avondmaaltijden. Gisteren heb ik een deel ervan weer doorgestuurd naar mijn hostal in Fornells. Ook heb ik mijn vieze kleren en lakenzak weer gewassen. Los van deze praktische dingen heb ik wat langs de haven en door de stad lopen sjouwen en geniet ik van lekker eten, vers brood, gebakjes en goede cortados. En ik ben helemaal gelukkig als ik in de super mijn favoriete yoghurtmousse vind.

Morgen weer op pad. Ik laat me bij Sa Mesquida afzetten om 5 km langs een autoweg te vermijden.