Ik ben dit blog ooit begonnen bij mijn eerste sabbatical in 2008 (Bolivia, Peru en GR11) en heb hier ook in 2016 van mijn tweede, met 2000 km GR7, verslag gedaan. Voor de talloze kleinere tochten van 1-4 weken vond ik het de moeite niet. Nu ik geen sabbaticals meer nodig heb om te kunnen wandelen (want definitief 'los'), zal ik dit weblog weer gebruiken. Ik worstel nog met het criterium 'wanneer wel, wanneer niet', maar in ieder geval tochten met een kop en een staart. En dus waar ik in 2024 mee begon: de 'Camí de Cavalls' op Menorca.

woensdag 27 maart 2024

Toch weer Trebalúger




















Ik kwam in de winter en ging weg in het voorjaar. Was begin maart alles langs de kust nog dicht, deze week is het Semana Santa en is alles opengegaan. Dus kon ik nog even wat lunchen bij Es Bruc in Sant Tomas voordat ik op weg zou gaan naar Cala Fustam, mijn eennalaatste overnachting buiten.

Nadat ik in die baai natte voeten (en schoenen en sokken) had gehaald en de grot waar ik had willen slapen dik in de schaduw lag, besloot ik maar door te lopen naar Cala Trebalúger. Bekend terrein en lekker in mijn eigen tent. De rivier was wel een stuk voller dan de vorige keer dat ik er was.