Ik ben dit blog ooit begonnen bij mijn eerste sabbatical in 2008 (Bolivia, Peru en GR11) en heb hier ook in 2016 van mijn tweede, met 2000 km GR7, verslag gedaan. Voor de talloze kleinere tochten van 1-4 weken vond ik het de moeite niet. Nu ik geen sabbaticals meer nodig heb om te kunnen wandelen (want definitief 'los'), zal ik dit weblog weer gebruiken. Ik worstel nog met het criterium 'wanneer wel, wanneer niet', maar in ieder geval tochten met een kop en een staart. En dus waar ik in 2024 mee begon: de 'Camí de Cavalls' op Menorca.

woensdag 13 juli 2016

De hitte en de vliegen voorbij

Opeens is het tien graden kouder. Dat is bijzonder, maar wel erg fijn. Hitte kost energie die je beter kunnen gebruiken.
En wat dadelijk vast ook minder zal zijn is het gezoem van vliegen rond mijn hoofd. Wekenlang was dat echt verschrikkelijk. Niet elke minuut, maar soms wel uren achter elkaar. De eerste tijd een kleinere soort vliegen, later de gewone dikke. Soms tientallen rond mijn hoofd. Het geluid alleen al, maar ook vliegen die zich in je neus of oren willen boren of op je lip gaan zitten. Ik heb twee keer vliegen in mijn keel gekregen en moeten wegspoelen. Yak! Gelukkig nooit grote vliegen, alleen de kleinere soort. Voorbij ...